Commodore - powrót legendy

16 marca 2007, 09:46

Commodore, firma-legenda, która niedawno ogłosiła swój powrót na rynek komputerów osobistych, ujawniła specyfikację maszyn do gier, które ma zamiar sprzedawać.



Komputer przewiduje zamiary gracza

3 września 2007, 12:10

Dwoje węgierskich naukowców z Budapesztu, Laszlo Laufer i Bottyan Nemeth, opracowali technologię, która na 2 sekundy przed naciśnięciem przez gracza klawisza myszki, pozwala przewidzieć jego ruch. Odbywa się to dzięki pomiarowi przewodnictwa skóry.


Bo fotki były za ładne

26 stycznia 2008, 00:07

Mimo licznych doniesień o coraz doskonalszych technologiach, dzięki którym maszyny dysponują własnym "wzrokiem", eksperci ostrzegają przed nadmiernym optymizmem. Naukowcy ze słynnej uczelni MIT (Massachusetts Institute of Technology) twierdzą, że niemal ludzki sposób oglądania świata przez komputery w rzeczywistości jest efektem nie stopnia zaawansowania algorytmów analizujących obraz, lecz odpowiednio dobranych warunków testów i demonstracji. Co ciekawe, ostrzeżenie to jest wynikiem eksperymentu, który dał... zbyt dobre wyniki.


Wykonanie ludzkie lepsze od komputerowego

9 lipca 2008, 17:06

Czy utwory komputerowe i grane przez człowieka wpływają tak samo na umysł odbiorcy? Wydawałoby się, że skoro melodia jest identyczna, tak właśnie powinno się dziać. Nic bardziej mylnego (PLoS One).


Bramka i obwody z neuronów

29 stycznia 2009, 16:50

Izraelscy naukowcy z Instytutu Weizmanna uczynili pierwszy krok na drodze do połączenia ludzkiego mózgu i komputera za pomocą interfejsu wykonanego z komórek nerwowych. Profesor Elisha Moses z Wydziału Fizyki Systemów Złożonych oraz doktorzy Ofer Feinerman i Assaf Rotem stworzyli obwody i bramki logiczne z żywych komórek wyhodowanych w laboratorium.


Czemu nie zapominamy?

20 lipca 2009, 10:24

Naukowcy odkryli, czemu nigdy nie zapominamy, jak jeździ się na rowerze czy je pałeczkami. Zawdzięczamy to "bramkowym" neuronom z móżdżku, który kontrolują tworzenie się wspomnień dotyczących umiejętności ruchowych (Nature Neuroscience).


Rzadsze częściej pomijamy

18 stycznia 2010, 12:46

Kiedy ludzie szukają rzadkich obiektów, np. broni i materiałów wybuchowych w bagażu podróżnych czy guzów w tkankach chorego, mają kłopot z ich wypatrzeniem. Prawdziwa jest też odwrotna zależność. Jeśli z czymś stykamy się często, widzimy to wszędzie, nawet tam, gdzie naprawdę się nie pojawia (Current Biology).


Pierwszy sukces Einstein@home

13 sierpnia 2010, 11:52

Domowy pecet państwa Chrisa i Helen Colvin z Ames w stanie Iowa odkrył rzadki pulsar. To pierwsze odkrycie w ramach amatorskiego projektu Einstein@home i pierwszy astronomiczny obiekt odnaleziony dzięki przetwarzaniu rozproszonemu.


Netflix - największe źródło sieciowego ruchu w USA

19 maja 2011, 11:28

Witryna Netflix, specjalizująca się w streamingu filmów i programów telewizyjnych, jest największym w USA źródłem ruchu w internecie. Firma Sandvine, które zajmuje się monitoringiem sieci, poinformowała, że w marcu w godzinach szczytu dane przesyłane z Netfliksa stanowiły aż 29,7% wszystkich danych pobieranych przez amerykańskich internautów.


Sterowanie gestem za pomocą dźwięku

9 maja 2012, 12:31

Badacze z Microsoft Research udostępnili film, który pokazuje ich prace nad wykorzystaniem mikrofonu i głośników do sterowania komputerem za pomocą... gestów


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy